Barangolásaink a nagyvilágban

Indul a Mandula! És csodálkozik...

Tudtad, hogy néznek ki a filmekből ismert helyszínek a valóságban?

2020. szeptember 11. - MandaMom

Gondolkodtál már azon, hogy néznek ki a filmekből megismert - olykor misztikus - helyek a valóságban? A Trónok Harca képzeletbeli világának néhány helyszinére, a Hegylakó kastélyához, vagy épp Lilo és Stich lakóhelyére volt szerencsénk ellátogatni az elmúlt években. Most elmesélem/megmutatom hol is találhatók a valóságban ezek a helyek - MandaMom bejegyzése

Winterfell, vagyis Deres Észak-Írországban talalálható. A Stark család fellegvára a valóságban azonban csak egy masszív bástyából álló várudvar, amit alaposan felturbóztak számitógépes effektekkel, a filmben látott tájkép csak apróbb részleteket tartalmaz a valóságból. Ez azonban korántsem veszi el a kedvét a turisták áradatának, akik naponta szép összeget fizetnek, hogy ellátogathassanak Castle Ward-hoz - ahogy eredetileg hívják a középkori winterfell_sajat_2.jpgépületet.

Bevallom, három éve mikor itt jártunk, tudtunkon kívül potyáztunk... épp zárás előtt érkeztünk és fizetés nélkül behajtottunk a tárva nyitva álló kapun ami a Deres felé vezető út elején állt. Később kiderült, hogy a kapu már csak azért volt nyitva, hogy a távozófélben lévő látogatók ki tudjanak hajtani. A bezárt kasszákat is már csak távozóban vettük észre egy órával később, mikor a portás kiengedett minket és kedélyesen utánunk intett. Gyanús is volt, hogy a felkapott várnál csak mi őgyelegtünk, üresek voltak a parkolók, sehol emberek - többször emlegettük milyen szerencsések vagyunk. Bár egy zápor elkapott minket, ami elől a várudvaron álló kis kunyhóba húzódtunk be. Igaz, a folklórműsorról lemaradtunk, de igy könnyebb volt elképzelni, hogy valamelyik sarokból előlép Deres ura. Később rájöttünk az igazi szerencse az volt, hogy Derest nem őrzik annyira a valóságban, mint a filmben.

De igaziból NEM így néz ki (keressétek középen a bástyákat):

Valószinűleg Észak-Írország leghiresebb parkolója amely eredetileg egy szigetre vezető függőhidat felkereső látogatók számára épült a tengerparton. De a parkoló bejáratánál hirdeti a tábla, kocsik helyett páncélos lovagok sorakoztak fel a festői szépségű helyen, mikor lovagi tornákat rendeztek Westeroson.

Ikonikus helyszin a sorozatban többször fel-felbukkanó Királyok Útja, amely átszeli a birodalmat, és számos veszély leselkedik az utazókra.

A valóságban jóval rövidgame_of_thrones_northern_ireland_1.jpgebb, alig egy kilométer hosszú útszakaszon számos jelenetet forgattak. Bár sok olyan beszámolót olvastam, amiben az ide látogatók - akiknek többsége szervezett kirándulások kiralyok_utja.jpgkeretében, buszokkal érkezik - panaszkodnak a tömegre, nekünk szerencsénk volt. Késő délutáni órákban érkeztünk, és rajtunk kivül csupán néhány látogató érkezett az egymásra boruló fák árnyékában kanyargó útszakaszhoz, amely a Dark Hedges nevet viseli. A mellékelt két kép közül az egyik a sorozatból van, a másik saját készitésű. Gondolom kitaláljátok melyik melyik.

A három említett hely mindegyike meglátogatható néhány óra alatt, elég hozzá egy bérelt autó, és egy GPS. Észak-Írország önmagában is gyönyörű, nem véletlenül választották egy középkori mesevilág diszletének több pontját is. A fent emlitett helyek önmagukban is megérdemelnék a figyelmet, ám azt mégis a világhirűvé vált sorozatnak köszönhetően kapták meg.

Nem vált ugyan világhirűvé, de létező helyszin a Walt Disney rajzfilm Lilo és Stich lakóhelye is. A történet egy aggressziv kis földönkivüli és egy kislány barátságáról szól. A pusztitásra programozott űrlény fél a viztől, de elpusztit minden nagyvárost. Pechére éppen Hawaii szigetcsoport egyik szigetére, Kauiai-ra esik az égből, ahol még csak egy tisztességes metropolisz sincs, amit le tudna rombolni. A legközelebbi kontinens pedig hat órányi repülőútra...

Hanapepe pedig az a kisváros, ahol a filmből megismert Lilo éldegél. A kisváros nem csak a filmet készitők képzeletének szüleménye, hanem egy valódi település. Még a képi látványvilág tervezésekor elutaztak tanulmányútra Kauai szigetére, ahol beleszerettek a festői településbe csakúgy mint egész szigetbe, és ezekről a helyszínekről mintázták a rajzfilm képi világát. Nem csoda, hogy majd 15 évvel a film bemutatója után még mindig a legkelendőbb szuvenir a helyi kisboltban - sőt egész Hawaii-on - Stich. Természetesen mi is hoztunk egyet, és hamar elfoglalta méltó helyét a mi kis Lilonk - vagyis Manda szívében.

highlander_1.jpgA rajzfilmek világából pedig térjünk vissza ismét a sötét középkorba, egy nyirkos ködös szellemek lakta kastélyhoz. Zárásként ugyanis megmutatnám nektek hogy néz ki most (pontosabban hogy nézett ki három éve) a Hegylakó skóciai otthona. Az eredeti első filmben ugyanis az örök életre kárhoztatott Hegylakó otthona az Eilean Donan-i vár Észak Skóciában, ami alig egy órányi autókázásra található Nessi lakóhelyétől Loch Nesstől. Sajnos róla nem sikerült fényképet készitenem, leglábbis nem a tóban... ha biztosan találkozni akartok a tavi szörnnyel, akkor a legbiztosabb sikert az utak mentén megtalálható szuvenirboltokat ajánlom. Ott százszámra találhattok belőle plüss verzióban....

Bár sok ember elmondja, mekkora csalódás a képernyőből megismert ikonikus helyekre ellátogatni, nekünk érdekes felfedezés volt, és ezt a szokásunkat a jövőben is meg fogjuk tartani. Főleg ha - mint a fenti esetekben - maguk a helyszínek eleve gyönyörűek... hisz éppen ezért fedezték fel a filmkészitők is.

Remélem hamarosan tudok friss összeállitást is hozni nektek, és már nem sokáig kell konzerv anyagból dolgoznom.

MandaMom

(A helyszíni fotók a szerző felvétei)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.